Pri spustení e-shopu do ostrej prevádzky je potrebné zabezpečiť veľa vecí. V budúcnosti vám to ušetrí veľa času a práce. Pripravili sme pre vás krátky kontrolný zoznam všetkého, čo musíte pri spustení e-shopu do ostrej prevádzky skontrolovať a nastaviť.
✅ Registrácia domény a nastavenia DNS
V tejto fáze predpokladáme, že ste si už vybrali doménu, na ktorej chcete prevádzkovať svoj e-shop. Túto doménu musíte zaregistrovať, pretože na ňu bude váš e-shop po spustení prevádzky prenesený.
Na registráciu musíte využiť služby jedného z približne 40 registrátorov, medzi ktorých patria napr:
To, ktorého registrátora si vyberiete, je len na vás. Rozdiely sú väčšinou v cene alebo v doplnkových službách. Po výbere registrátora si stačí prezrieť jeho stránku a prejsť cez klasický objednávkový formulár a vykonať potrebné nastavenia. Môžete tiež kontaktovať našu zákaznícku linku, kde vám bezplatne pomôžeme s konfiguráciou a správnymi záznamami DNS.
Tip pre vás!
Nezabudnite, že webovú stránku vášho e-shopu musíte dostať do vyhľadávačov a zviditeľniť ju čo najskôr. Pozrite si stručný prehľad, ako na to!
|
✅ SSL certifikát
Na zvýšenie bezpečnosti vášho e-shopu sa používajú certifikáty SSL. Tieto SSL certifikáty zabezpečujú údaje, ktoré zákazník vyplňuje do formulárov vo vašom e-shope. Napríklad osobné údaje v objednávke. Mnohé prehliadače už vyžadujú SSL certifikáty a bez nich nezobrazia stránku. Kontaktujte nás a vyberte si z bezplatného certifikátu alebo z portfólia lepšie zabezpečených platených certifikátov.
✅ Nastavenie e-mailových účtov s názvom domény, DKIM
Ak chcete, aby bol váš e-shop dôveryhodný, musíte si nastaviť e-mailovú doménu, ktorá zodpovedá názvu vašej domény. E-mailové konto pre váš e-shop vám vytvoríme bezplatne, stačí oň požiadať prostredníctvom ticketu v helpdesku. Následne získate prístup do administračného rozhrania, kde si môžete vytvoriť e-mailové aliasy (účty). Napríklad info@vasedomena.cz, obchod@vasedomena.cz atď. Tieto e-maily sú potom uvedené v administrácii v časti Nastavenia -> E-maily v poliach Predvolený e-mail príjemcu a Predvolený e-mail odosielateľa.
Pri vytváraní e-mailovej domény vám automaticky vygenerujeme DKIM. S ich nastavením vám pomôžu naši kolegovia zo zákazníckej podpory. Po implementácii DKIM sa zvýši pravdepodobnosť úspešného doručenia, pretože tieto e-maily potom nespadnú do nevyžiadanej pošty zákazníka - budú digitálne overené v hlavičke e-mailu.
✅ Legislatíva
Uistite sa, že aktuálne obchodné podmienky sú vo vašom e-shope a sú ľahko dostupné. Okrem toho, ak predávate tovar s vekovým obmedzením nad 18 rokov, majte povolené vyskakovacie okno na potvrdenie veku návštevníka.
Okrem iného skontrolujte, či máte zavedené zásady ochrany osobných údajov platné pre GDPR. Zásady ochrany osobných údajov sú nevyhnutnou súčasťou každého internetového obchodu. Musíte mať tiež vyriešené zhromažďovanie súborov cookie, zásady podávania sťažností a správne uvedené kontaktné údaje predajcu.
✅ Nastavenie doplnkov a aplikácií tretích strán
FastCentrik podporuje množstvo doplnkov a aplikácií, ktoré vám uľahčia podnikanie a prevádzku vášho e-shopu. Prezrite si jednotlivé kategórie a ak si neviete rady s ich pripojením, kontaktujte našu zákaznícku linku.
Porovnávače produktov
Pomocou porovnávačov produktov sa uistite, že ste správne zmapovali kategórie produktov a nastavili sledovanie konverzií. V prípade Heureky sa tiež uistite, že ste implementovali funkciu Overené zákazníkmi.
Štatistické a analytické nástroje
Prepojenie so službou Google Analytics je určite nevyhnutnosťou. Tento nástroj by ste mali mať nastavený od prvého spustenia e-shopu. Nevadí, ak s GA nebudete pracovať hneď na začiatku podnikania. Je však dôležité zbierať údaje, ktoré vám pomôžu napríklad v neskoršej fáze, keď sa budete viac venovať online marketingu. Pri analýze vám môžu pomôcť aj aplikácie Smartlook, Google Tag Manager alebo heatmapy.
Konverzné kódy a PPC
V prípade, že plánujete e-shop pri spustení podporiť platenou reklamou, mali by ste mať už v tejto fáze nastavené konverzné kódy Sklik a Google Ads vrátane remarketingu.
Sociálne siete a komunikačné nástroje
V prípade, že máte firemné profily na sociálnych sieťach, uistite sa, že sa na ne zákazníci dostanú aj z e-shopu (napríklad kliknutím na ikonu) a že vedú na správnu cieľovú adresu.
Nástroje na mailovanie
E-mailový marketing je veľmi účinný priamy marketingový kanál a využíva priamu komunikáciu s používateľmi. E-mailový marketing môžete využiť na propagáciu svojich produktov, budovanie značky a budovanie vzťahu s potenciálnymi zákazníkmi. Na správny výber môžete použiť naše porovnanie troch populárnych e-mailingových nástrojov (priamo prepojených na FastCentrik) a porovnať ich podľa funkcií a ceny.
Cenovo výhodné systémy
Ak používate účtovný systém ERP, pomôžeme vám ich implementovať do systému elektronického obchodu. Nasadenie nového ERP má mnoho zákutí, v ktorých sa dá ľahko stratiť a riskovať stratu údajov v e-shope. Radi s vami prejdeme každý bod a objasníme alebo nastavíme to, čo vám nie je jasné.