Konkurencia medzi e-shopmi je veľká. To je jeden z dôvodov, prečo firmy hľadajú nástroje, ktoré im pomôžu držať krok s dobou a zefektívniť interné procesy. A kde inde začať ako pri marketingu a jednej z najúčinnejších metód propagácie: e-mail marketingu. Prečítajte si porovnanie troch populárnych nástrojov na e-mailing 2024, ktoré vám pomôžu spojiť sa s vaším e-shopom FastCentrik.
E-mailový marketing ako najúčinnejšia forma propagácie
E-mailový marketing je veľmi účinný priamy marketingový kanál a využíva priamu komunikáciu s používateľmi. E-mailový marketing môžete využiť na propagáciu svojich produktov, budovanie značky a budovanie vzťahu s potenciálnymi zákazníkmi. Okrem toho môžete segmentáciou a personalizáciou e-mailov lepšie zacieliť na konkrétnu skupinu ľudí a zvýšiť úspešnosť kampane. Trendom posledných rokov je automatizácia, ktorá umožňuje vytvárať a odosielať e-maily automaticky, čím sa šetrí čas a zvyšuje účinnosť kampaní.
Prečo e-mailový marketing
Podľa všeobecných štatistík možno očakávať, že do roku 2025 bude mať e-mail 4,6 miliardy používateľov. Využite to! E-mailový marketing je praktický spôsob, ako osloviť tisíce zákazníkov vo vašej databáze na niekoľko kliknutí, rýchlo a bez veľkých nákladov. Či už ide o newslettre, propagáciu produktov a služieb alebo len nekomerčné správy na budovanie lojality, s kvalitnou e-mailingovou stratégiou sa vytvorený obsah spoľahlivo dostane ku všetkým stálym a potenciálnym klientom „Myslím si, že e-mail marketing je tím nejefektivnějším nástrojem pro udržení perfektního vztahu se zákazníky. Můžete jim díky správné segmentaci „naservírovat“ opravdu jen to, o co mají zájem, bez zbytečných spamů,“ komentuje Zuzana Zemanová, naša špecialistka na e-mailový marketing.
Čo sú to nástroje na odosielanie e-mailov a prečo ich používať?
Na internete nájdete naozaj širokú ponuku všetkých druhov nástrojov na odosielanie e-mailov. Niektoré môžete používať zadarmo, iné za paušálny alebo tarifný poplatok. Vybrať si môžete zo zahraničných aj čisto českých systémov s rôznymi funkciami a rôznymi cenami.
Pripravili sme pre vás porovnanie troch populárnych e-mailingových nástrojov (priamo napojených na FastCentrik) a ich porovnanie podľa funkcií a ceny.
Ecomail
Ecomail je rýchlo sa rozvíjajúci moderný e-mailingový nástroj, ktorý je zameraný výlučne na český a slovenský trh. Na rozdiel od zahraničných nástrojov sa špecializuje na doručovanie na domáce servery (napr. zoznam.cz). Vďaka svojim vlastnostiam je ideálnym nástrojom pre e-mailový marketing e-shopov.
Medzi užitočné funkcie služby Ecomail patrí segmentácia databázy, automatické kampane, pop-up formuláre, A/B testovanie a SMS kampane. K dispozícii je aj automatické skloňovanie, určovanie pohlavia a dovolenky, ako aj jednoduché spracovanie XML feedov z porovnávačov produktov (napr. Heureka alebo Zboží.sk) pre ešte jednoduchšie napĺňanie produktových šablón. Veľkým plusom je aj prepracovaný editor newsletterov, ktorý si Ecomail vyvíja úplne sám.
„Naši klienti si na Ecomailu pochvalují zejména intuitivní prostředí celé aplikace, které jim umožnuje kromě běžných newsletterů jednoduše nastavit i pokročilejší kampaně, na které si do té doby netroufli. Velmi si cení také naší online podpory v češtině, která odpovídá rychle a individuálně s nimi vyřeší každý dotaz.
Hodně nám záleží na osobním přístupu a zákazníkům poskytujeme kromě podpory i další možnosti vzdělávání. Ať už formou webinářů, školení, výukových videí nebo vzdělávacího obsahu v naší facebookové skupině Ecomail Poradna."
Veronika Dostálová, CMO Ecomail
|
Funkcie
✅ Drag & drop editor na vytváranie šablón
✅ Štatistiky kampaní
✅ Segmentácia kontaktov
✅ Formuláre na zber kontaktov
✅ Hláskovanie a sviatky, určovanie pohlavia
✅ Skupiny kontaktov podľa preferencií
✅ Automatizácia
✅ Personalizácia
✅ Online podpora na chate a telefóne
✅ Integrácia s e-shopmi
✅ Zľavové kupóny
✅ Sledovanie nákupov
✅ Prednastavené automatizácieNOVINKA
✅ Produktové XML kanály
✅ Dátové kanály
✅ Webtracking
✅ Dynamický obsah
✅ A/B testovanie
✅ Zber kontaktov z Facebooku
✅ Audiencie na Facebooku
Ukážka rozhrania
Hlavný dashborad
Ukážka vytvorenia vyskakovacieho formulára v editore drag & drop
Príklad nastavenia automatickej kampane - opustený košík
Cenník
Tarifný účet je vhodný na pravidelné zasielanie pošty bez obmedzenia počtu odoslaných e-mailov.
Na nepravidelné zasielanie pošty s neobmedzeným počtom kontaktov v účte si vyberte kreditný účet.
TARIFY PODĽA POČTU ADRESÁTOV
Cena závisí od počtu príjemcov (200 - 40 000) a počtu e-mailov odoslaných za mesiac. Ak chcete nastaviť konkrétnu cenovú ponuku a zobraziť zoznam funkcií pre jednotlivé plány, navštívte webovú stránku Ecomail.
POČET KONTAKTŮ |
TARIF PROFI |
TARIF MARKETER+ |
až 5000 |
650 Kč / měsíc |
975 Kč / měsíc |
až 15 000 |
1400 Kč / měsíc |
2100 Kč / měsíc |
až 30 000 |
2500 Kč / měsíc |
3750 Kč / měsíc |
Až 40 000 |
3000 Kč/ měsíc |
4500 Kč / měsíc |
Uvedené ceny jsou bez DPH
🔵 Špeciálna ponuka pre klientov FastCentriku
Okrem toho spoločnosť Ecomail umožňuje všetkým klientom FastCentrik neobmedzené testovanie celej databázy na 30 dní ZDARMA. Vďaka tomu si môžete vyskúšať všetky pokročilé funkcie a okamžite začať posielať ostré maily všetkým odberateľom. Ak chcete požiadať o bezplatnú skúšobnú verziu, kontaktujte naše oddelenie online marketingu na adrese onlinemarketing@netdirect.cz.
Mailchimp
Vlajkovými loďami sveta e-mailového marketingu sú nepochybne MailChimp.Na rozdiel od vyššie uvedeného Ecomailu je zameraný na globálny trh, preto je potrebné počítať s komunikáciou a administratívou v angličtine. Ak vám však nevadí ovládanie v cudzom jazyku, môžete sa tešiť na smršť pokročilých funkcií vrátane responzívnych formulárov, segmentácie, odosielania e-mailov podľa časového pásma príjemcu, sociálnych sietí a mnohých ďalších.
Od svojho vzniku v roku 2001 si Mailchimp vybudoval vynikajúce meno, vďaka ktorému ho pre svoje kampane využívajú milióny zákazníkov. Mailchimp je vhodný pre majiteľov e-shopov aj blogerov. Na druhej strane sa neodporúča na affiliate marketing, pretože nespĺňa jeho podmienky používania.
Funkcie
✅ Citlivé formuláre
✅ Správa kontaktov
✅ Tvorba cieľovej stránky
✅ A/B testovanie
✅ Segmentácia
✅ Vyhodnotenie kampane
✅ Odosielanie e-mailov podľa časového pásma príjemcu
✅ Reporty
✅ Prieskumy
✅ Prepojenie so sociálnymi sieťami
✅ Rýchle vytváranie responzívnych šablón pomocou funkcie drag & drop
✅ Len v angličtine
Ukážka rozhrania
Cenník
Konečná cena závisí od počtu príjemcov a počtu funkcií zahrnutých v každej tarife. Presnú cenovú ponuku a podrobný zoznam funkcií nájdete tu.
Cena pre 500 príjemcov:
Tarify |
Obsah |
Cena za měsíc |
Varianta zdarma |
Základ pro
firmy, které teprve začínají |
0 $ |
Základ |
MUST HAVE funkce |
Od 13 $ |
Standard |
Sofistikovanější funkce pro rostoucí podniky |
Od 20 $ |
Premium |
Pokročilé funkce pro profesionály |
Od 350 $ |
Smartemailing
Medzi lídrov na českom trhu patrí bezpochyby prístroj Smartemailing. Vďaka českej základni je táto platforma vhodná aj pre používateľov, ktorí nehovoria anglicky - všetka komunikácia a administrácia prebieha, podobne ako v prípade Ecomailu, len v češtine.
Smartemailing vás poteší aj bohatou ponukou funkcií. Počítať môžete napríklad s pokročilou segmentáciou, autoresponderom, A/B testovaním a pekným dizajnom či užívateľsky prívetivou administráciou. Smartemailing obsahuje aj širokú škálu dostupných integrácií so službami ako Affilbox, Woocommerce alebo FAPI.
„Nejdůležitějším prvkem u nás je spolehlivost, zejména v oblasti fungování nástroje a pak hlavně doručitelnosti e-mailu. Jsme pyšní na škálování, kdy naše uživatelská základna čítá skoro 13.000 klientů od těch nejmenších až po velké společnosti jako banky či nadnárodní korporace.
Našim cílem bylo vždy mít spolehlivou robustní platformu, která odbaví miliony e-mailů, ale bude díky UX a cenové politice vhodná pro všechny podnikatele a firmy.“
Kateřina Fišerová a Lenka Šviháková CEOs, Smartemailing |
Funkcie
✅ Pokročilé scenáre automatizácie
✅ Rýchla segmentácia
✅ Inteligentné e-mailové kampane
✅ Pokročilé webové formuláre
✅ Celá aplikácia a zákaznícka podpora v slovenčine
✅ Viackanálová komunikácia
✅ Publikum na Facebooku a Skliku
✅ Rozšírené A/B testovanie celých kampaní a kanálov
✅ Behaviorálne cielenie pomocou umelej inteligencie
✅ Jednoduchý drag & drop editor na vytváranie responzívnych šablón
✅ Prehľadné štatistiky s výstupmi
✅ Náhľady pre všetky dostupné zariadenia
✅ Zhromažďovanie kontaktov
✅ Integrovaný modul na odosielanie SMS
✅ Pokročilá integrácia s ďalšími nástrojmi (CRM, ERP, affiliate)
✅ Vlastný plugin pre Wordpress
Ukážka rozhrania
Ukážka automatizácie
Ukážka vytvorenia kampane v aplikácii Smart Editor
Ukážka podrobných štatistík
Cenínk
Cena závisí od počtu kontaktov v databáze. Presnú kalkuláciu cien a výber konkrétneho počtu kontaktov nájdete na webovej stránke Smartemailingu.
STANDARD je ideálny pre podnikateľov, malé a stredné podniky - od 0 do 40 000 kontaktov.
PRO je ideálny pre väčšie spoločnosti, agentúry a mediálne domy - nad 50 000 kontaktov
Počet adresátů |
Cena za měsíc |
Do 500 |
160 Kč |
Do 1000 |
300 Kč |
Do 5000 |
1 200 Kč |
Do 10 000 |
2 400 Kč |
Do 20 000 |
3 550 Kč |
Do 40 000 |
4 950 Kč |
Nad 50 000 |
Cena na míru |
Ako si vybrať e-mailový nástroj?
Ak ste dospeli do štádia, keď hľadáte optimálny nástroj na odosielanie e-mailov, nezabudnite zohľadniť tieto aspekty:
Najskôr si musíte premyslieť, čo presne od nástroja na odosielanie e-mailov očakávate. To znamená spísať si všetky dôležité funkcie, pozrieť si aktuálne ponuky na trhu a vybrať si tú, ktorá najviac zodpovedá vašim očakávaniam.
V neposlednom rade musíte zvážiť aj cenu. Tá sa zvyčajne odvíja od počtu kontaktov v databáze, počtu odoslaných e-mailov alebo ponúkaných pokročilých funkcií. Pri niektorých nástrojoch na odosielanie e-mailov je možné získať základnú verziu zadarmo, avšak s rastom vašej firmy je určite dobré zvážiť pokročilé alternatívy.
A ak ste sa už rozhodli, neváhajte si nástroj najprv vyskúšať a zistiť, či vám vyhovuje. Každý z nich má trochu iné nastavenia a funkcie, takže musíte zistiť, či ho dokážete využívať naplno.
Na čo by si mal e-obchodník dávať pozor pri výbere emailingového nástroja ?
Pri výbere nástroja na odosielanie e-mailov je dôležité klásť dôraz na doručiteľnosť - je to kľúčový pilier, bez ktorého e-mailový marketing nemôže byť účinný. Vybraný nástroj by preto mal od svojich klientov vždy vyžadovať overenie odosielajúcej domény pomocou záznamov SPF a DKIM.
Pár slov na závěr
Požadavky na e-mailingový nástroj jsou vždy individuální. Na trhu existuje široká nabídka zahraničních i tuzemských poskytovatelů, ze které si každý jistě vybere. Pokud jste ovšem klient FastCentriku, pak máte záruku, že Ecomail, Smarteling nebo Mailchimp lze s vaším e-shopem rychle a jednoduše propojit.
Jestliže jste ve fázi, kdy kromě e-mailingového nástroje vybíráte i platební bránu, pak vám doporučujeme přečíst na náš článek o srovnání 10 platebních bran. Kromě důležitých informací o každé z nich tam najdete i aktuální ceníky a speciální nabídky pro naše klienty.