Komplexné štatistiky slúžia k sledovaniu celkovej úspešnosti vášho e-shopu a reklamných kampaní, ktorými jeho prevádzku podporujete. Vďaka štatistikám môžete merať a sledovať:
- Konverzný pomer
- Návštevnosť stránok
- Zdroje návštěvnosti (referer)
- Chovanie návštevníkov na stránkach
- Funkčnosť kľúčových slov
Meranie konverzií
- Konverzia je také jednanie návštevníka, ktoré vedie k dosiahnutiu určitého marketingového cieľa. V prostredí e-shopu je týmto cieľom najčastejšie nákup, či registrácia užívateľa.
- Konverziou sa z jednoduchého návštevníka e-shopu stáva jeho zákazník. Konverziu môžete merať prostredníctvom niekoľkých systémov.
- FastCentrik poskytuje prepojenie Google Analytics a Google AdWords.
Google Analytics
- Štatistická služba Google Analytics získava dáta o návštevníkoch vašich webových stránok. Prostredníctvom tejto služby zistíte, aká je návštevnosť vášho webu, ako sa chovajú vaši užívatelia, aké kľúčové slovápoužili pri hľadaní, ako dlho sa na stránkach zdržali, koľko si ich prezreli apod. Pomocou GA zároveň meriate konverzný pomer a vediete štatistiky predaje. GA vám jednoducho o zákazníkoch pomôže zistiť takmer všetko.
- Jak na nastavení?
TopList
- Top list sa funkčne podobá službe Google Analytics. Umožní vám sledovať, odkiaľ návštevníci na vaše stránky prišli, aký operačný systém a prehliadač využívajú alebo či bol ich prístup uskutočnený z České republiky, či iného štátu. Štatistiku návštevnosti premeria Top list na prehľadnú malú tabuľku, ktorú si môžete umiestniť na svoje stránky.
- Jak na nastavení?
Referer návštěvnosti
- Referer je dôležitý údaj, prostredníctvom ktorého zistíte, z akej webovej stránky k vám vaši zákazníci prišli. Referer umožňuje analýzu zdrojov návštevnosti, ktorých výsledky vám pomôžu pri optimalizácii webu.
Heatmapy mYx
- Pomocou služby Heatmapy mYx je možné sledovať užívateľské chovanie zákazníkov na stránkach e-shopu. Heatmapy odhalí, kam zákazníci klikajú najčastejšie, v ktorých miestach najviac pohybujú myšou, akým spôsobom scrolujú stránku, a dokonca aj mieru klikania na neaktívne prvky.
- Jak na nastavení?
Najnavštevovanejšie kľúčové slová
- Kľúčové slová hrajú zásadnú úlohu pri optimalizácii pre vyhľadávače, ich výber preto rozhodne nepodceňujte. Dobre zvolené kľúčové slovo je frekventované, ale vo svojom segmente zároveň unikátne. Vďaka službe Google Adwords môžete využívať stránku Plánovač kľúčových slov. Do plánovača zadáte kľúčové slová a Adwords vás prostredníctvom prehľadnej tabuľky informuje, ako často sú tieto slová vyhľadávané. Dokonca vám aj navrhne nové podobné slová.