V roku 2009 bol e-shop systém FastCentrik obohatený o 43 nových modulov! Okrem toho došlo k mnohým úpravám funkcií e-shopu podľa potrieb prevádzkovateľov internetových obchodov na platforme FastCentrik, to všetko zadarmo. Chronologický výpis aktualizácií FastCentriku, ktoré sme realizovali v roku 2009.
December 2009
- 22. 12. 2009 – aktualizovaný užívateľský manuál: do manuálu boli premietnuté všetky nové funkcionality, úpravy a opravy k 22. 12. 2009.
- 21. 12. 2009 – platobná metóda Moneybookers teraz k dispozícii zadarmo: po rokovaní s manažérom tejto platobnej brány Vám teraz môžeme ponúknuť používanie tejto platobnej metódy zdarma.
- 16. 12. 2009 – podpora dvoch nových elementov v importnom feede tovaru: ide o nepovinné položky EAN a Kód produktu výrobcu. Obe položky nie sú povinné, čím je zaručená kompatibilita tohto feedu so staršími verziami.
- 9. 12. 2009 – platobná metóda PayPal (nová funkcionalita): ďalšia platobná metóda, ktorá umožňuje prijímanie elektronických online platieb. Od klasickej platobnej brány, na ktorej klient pri platení zakaždým priamo zadáva údaje svojej kreditnej karty, sa líši tým, že klient tieto údaje zadá iba raz pri registrácii do systému www.paypal.com, ktorému dôveruje, a neskôr ich už nemusí pri ďalších nákupoch zadávať. Tento modul je k dispozícii zadarmo.
- 7. 12. 2009 – podpora platby za tovar platobnými kartami ČS (nová funkcionalita): rozšírili sme portfólio platobných metód FastCentrik o možnosť platby platobnými kartami. Ide o službu Českej sporiteľne E - Commerce. Platobné brána akceptuje 4 druhy kariet: Maestro, MasterCard, Visa a Visa Elektron. Pre sprevádzkovanie tejto platobnej metódy je potrebné podpísať s Českou sporiteľnou zmluvu. Implementácia tohto modulu je platená služba (3.500, - Kč bez DPH). Modul je možné objednať prostredníctvom systému HelpDesk.
- 3.12.2009 – potvrdenie a tlač objednávky (nová funkcionalita): vo výpise objednaného tovaru pribudla ďalšia položka EAN. Táto položka uľahčuje prácu s objednávkami u prevádzkovateľov, pre ktorých je EAN dôležitou súčasťou kódu tovaru. EAN sa vypisuje na objednávke len za predpokladu, že je pri produkte vyplnený.
- 2.12.2009 – úprava aplikácie pre prepojenie ekonomického systému Pohoda s FastCentrikom: na stiahnutie je k dispozícii nová verzia, ktorá má vylepšenú správu pamäte na klientskom počítači. Rieši problémy so "zatuhnutím" tejto aplikácie pri spracovávaní veľkého množstva dát.
- 1.12.2009 – platobná metóda Moneybookers (nová funkcionalita): internetový platobný kanál Moneybookers umožňuje ktorémukoľvek zákazníkovi s e-mailovou adresou bezpečne posielať a prijímať platby online a v reálnom čase. Implementácia tohto nového platobného kanálu je platená služba (3 500, - Kč bez DPH). Modul je možné objednať prostredníctvom systému HelpDesk. Zároveň sme pre vás pripravili novú ikonku tejto platobnej metódy. Obrázok je umiestnený v adresári "Foto / Payment / Nove"
November 2009
- 30.11.2009 – detail tovaru (nová funkcionalita): doplnený o dva nové údaje: EAN a ISBN. Tieto prvky sa zobrazujú, len ak sú vyplnené. Druhý údaj (defaultne je predvyplnené práve ISBN) možno v administrácii premenovať. ( "Administrácia -> Nastavenie systému -> Nastavenia modulov -> Produkt -> Detail tovaru - popis, parametre, obrázky, odkazy -> Text pre výrobný kód"). Môžete tak pokojne zobrazovať akýkoľvek iný konkrétny údaj. V týchto údajoch možno aj vyhľadávať.
- 25.11.2009 – administrácia objednávok: doplnená možnosť dosadiť si premennú [# ord #] do tela e-mailu zasielaného pri vybavení objednávky a [# ORDER_ID #] pri odosielaní potvrdenia objednávky.
- 23.11.2009 – prehľad objednávok (nová funkcionalita): do filtra prehľadu objednávok sme pre zjednodušenie výberu dátumu (od-do) implementovali kalendár.
- 19.11.2009 – úprava XML feedov: pri generovaní XML feedu sa teraz berie do úvahy nastavenia položky "Zobrazovať tovar na shope" z číselníku skladovej dostupnosti. Ak sa nemá na e-shope tovar zobrazovať, nebude sa táto položka generovať ani do týchto feedov.
- 16.11.2009 – hromadný presun zákazníkov do iného cenníka (nová funkcionalita): v administrácii cenníkov teraz možno jednoduchým spôsobom previesť všetky klientov z jedného cenníka do druhého. Z rozbaľovacej roletky stačí len vybrať zdrojový cenník (v zozname sa zobrazujú iba cenníky, do ktorých je zaradený aspoň jeden zákazník) a cenník, do ktorého chcete klientov z pôvodného cenníka previesť.
- 12.11.2009 – sledovanie cieľov v Google Analytics (nová funkcionalita): pre sledovanie konverzného pomeru dokončených objednávok je v nastavení GA potrebné zadať jedinečnú URL adresu. Pôvodné nastavenia URL (/ exec / orderfinish.aspx), ktoré sa generovalo v kóde pomocou parametra, sme teraz doplnili o novú unikátnu adresu, ktorá identifikuje dokončenie objednávky. URL adresa potvrdenie objednávky je / exec / order_finish.aspx. Je jedno, ktorú z uvedených adries použijete pre sledovanie konverzií, vyhodnotené budú obe dve rovnako.
- 9.11.2009 – filtrovanie podľa cenníkov (nová funkcionalita): do administrácie položiek tovaru sme doplnili novú možnosť filtrovania - podľa cenníkov. Tento filter je aplikovateľný spoločne s ďalšími nástrojmi: fultextovým vyhľadávaním, filtrovaním podľa príznakov (napr. Akčný, Novinka, Odporúčame atď.) a filtrovaním podľa kategórií. Filtrovanie podľa cenníkov je možné kedykoľvek vypnúť, alebo vybrať len konkrétny cenník (y).
- 4.11.2009 – oprava javaskriptovej chyby: ak názov výrobku obsahoval znak úvodzoviek, dochádzalo k chybe pri spracovaní Google kódu. Chyba nemala vplyv na dokončenie objednávky a bola opravená.
Október 2009
- 29.10.2009 – podpora slovenského TopListu (nová funkcionalita): systém automaticky podľa jazykovej verzie e-shopu vkladá patričný kód TopListu pre sledovanie štatistík. V českom prostredí www.toplist.cz a v slovenskej verzii www.toplist.sk.
- 27.10.2009 – registračný a objednávkový formulár doplnený o položku štát: teraz je možné pri vypĺňaní údajov pri fakturačnej a dodacej adrese vybrať z rozbaľovacieho zoznamu krajinu pôvodu.
- 26.10.2009 – redukcia nadbytočných XML feedov: porovnávače cien Atlas, Centrum, SeznamZbozi a SrovnaniCen teraz používa pre import údajov z e-shopu XML feed od Heuréky.cz. Z tohto dôvodu tieto 4 feedy už nepodporujeme.
- 23.10.2009 – podpora pre Zbozi.cz a Heureka.cz (nová funkcionalita): administrácia obchodu doplnená o možnosť doplnenia ďalších elementov XML feedov pre tieto dva vyhľadávače.
- 22.10.2009 – video manuál "Nastavenie splátkového predaja" aktualizovaný: pridaná nová platobná metóda "Splátky Essox".
- 21.10.2009 – obrázok a popis kategórie v e-shope: graficky upravený vzhľad - zväčšený rozostup medzi obrázkom a opisom kategórie.
- 19.10.2009 – administrácia užívateľov: opravená chyba v administrácii užívateľov. Pri nastavení práv na modul "Práva užívateľov", nebolo možné práva užívateľov upraviť. Teraz už možné je.
- 16.10.2009 – nová sada ikoniek pre platobnú metódu "Splátky Essox". Obrázky nájdete v adresári "Foto / Payment a Foto / Payment / Nove".
- 15.10.2009 – on-line splátkový predaj Essox (nová funkcionalita): nová platobná metóda pre vašich zákazníkov s hodnotou nákupu presahujúcou 3 000, - Kč. Pre sprevádzkovanie služby je potrebné uzavrieť so spoločnosťou Essox, s. r. o., zmluvu. Po podpísaní zmluvy dostanete prístupové údaje Číslo obchodného miesta, Prihlasovacie meno a Heslo, ktoré vložíte do administrácie e-shopu ( "Administrácia -> Nastavenie systému -> Nastavenia modulov -> Platba -> Splátky Essox -> Číslo obchodného miesta, resp. užívateľské meno, resp. Heslo ") a zavediete novú platobnú metódu. Implementácia tohto modulu je platená služba (3 000, - Kč bez DPH). Modul je možné objednať prostredníctvom systému HelpDesk.
- 14.10.2009 – doplnenie nového atribútu do niektorých importných súborov (XML feedov): pomocou atribútu sIdZbozi môžete určovať, akým spôsobom sa majú pri importe párovať položky tovaru. Uplatniť môžete túto funkcionalitu napríklad vtedy, keď kombinujete importy z ekonomických systémov s vlastnými importmi. Dôvodov môže byť viac (napríklad ekonomický systém neukladá k tovaru doplňujúce obrázky či iné vlastnosti, nepoznáte interné ID tovaru z účtovného programu, atď.). Predvolené nastavenie (sIdZbozi = sIdZbozi) môžete zmeniť na sIdZbozi = sKodZbozi. Znamená to, že sa tovar nebude párovať cez ID tovaru, ale jeho kód. Zmena sa týka týchto importov: parametre, doplňujúce obrázky, skladová dostupnosť, alternatívne a súvisiace tovary.
- 14.10.2009 – úprava importného súboru (XML feed) kategórií: pribudol nový element <sJmenoObrazku>, pomocou ktorého môžete definovať názov obrázku konkrétnej kategórie. Obrázok môže byť uložený na serveri aplikácie alebo na inom serveri (externé obrázky).
- 13.10.2009 – zmena štruktúry XML feedov pre Zbozi.cz: reagujeme na dnes vykonanú zmenu spoločnosti Zoznam bezplatnou aktualizáciou. Automaticky sa teraz generuje pre všetkých našich zákazníkov, ktorí majú export zapnutý, nová podoba tohto feedu.
- 12.10.2009 – Potvrdenie a tlač objednávky (nová funkcionalita): ak vyplníte v administrácii spôsobu platby položku "Číslo účtu" a nakupujúci si vyberie práve tento spôsob platby, bude v potvrdení a tlači objednávky uvedené vyplnené číslo účtu. V prípade, že túto položku v administrácii platieb nevyplníte, automaticky sa zobrazuje číslo účtu vyplnené v: "Administrácia -> Nastavenie systému -> Nastavenie modulov -> Objednávka -> Tlač objednávky -> Prevádzkovateľ - bankový účet".
- 9.10.2009 – administrácia Spôsobu platby: rozšírená možnosť ukladať nečíselné znaky v položke Číslo bankového účtu. Teraz možno ukladať čísla účtov s pomlčkou.
- 7.10.2009 – skladová dostupnosť pre vyhľadávače (nová funkcionalita): v číselníku skladovej dostupnosti sme doplnili pole "Počet dní do expedície". Môžete tak pre zobrazovanie dostupnosti na svojom e-shope využívať ďalej položku "Skladová dostupnosť" na karte tovaru a pre vyhľadávače Zbozi.cz a Heureka.cz nové pole "Počet dní do expedície". Systém je naprogramovaný tak, že ak nájde vyplnený údaj v číselníku skladovej dostupnosti, použije ho pre generovanie XML. Ak ho nenájde, exportuje údaj zo skladovej dostupnosti na karte tovaru. Údaje pre vyhľadávače sa zadávajú v jednotkách dní.
- 5.10.2009 – číselník DPH (nová funkcionalita): informácie o výške DPH bola presunutá do samostatného číselníka, aby bolo možné kedykoľvek zmeniť jej hodnotu, prípadne zaviesť novú. Taktiež bola doplnená do administrácie funkcia na hromadnú zmenu DPH pri tovare (z hodnoty na hodnotu). Číselník nájdete v administrácii e-shopu: "Nastavenie systému -> Číselník DPH".
- 1.10.2009 – Modul Sledovanie stavu doručenia zásielky (nová funkcionalita): ak využívate pre posielanie zásielok niektorú z prepravných firiem, môžu teraz vaši zákazníci sledovať, kde sa nachádza zakúpený tovar. Pre sprevádzkovanie stačí v administrácii "Spôsob dopravy" nastaviť "URL sledovanie zákazky" (túto informáciu obdržíte od prepravnej firmy) a v detaile tovaru potom "Číslo balíka". Odkaz nájde registrovaný zákazník v prehľade svojich objednávok.
September 2009
- 30.9.2009 – nastavenie cien: teraz máte možnosť si nastaviť na koľko desatinných miest sa bude zaokrúhľovať alebo zobrazovať cena tovaru. Doposiaľ sa zobrazovala cena bez desatinných miest. Vhodné hlavne pre sortiment s halierovými cenami (spojovací materiál atď.). Nastavenie je možné vykonať v administrácii e-shopu: "Nastavenie systému -> Nastavenia modulov -> Základné nastavenia -> Počet zobrazovaných desatinných miest v cenách".
- 29.9.2009 – Google Analytics: implementácia nového kódu pre sledovanie štatistík.
- 25.9.2009 – splátkový predaj Home Credit (nová funkcionalita): nová platobná metóda v našej ponuke. Pre sprevádzkovanie služby je potrebné uzavrieť zmluvu so spoločnosťou Home Credit. Na základe tejto zmluvy obdržíte údaje, ktoré jednoznačne identifikujú váš e-shop. Tieto údaje stačí potom vložiť do administrácie e-shopu a nastaviť novú platobnú metódu. Implementácia tohto modulu je platená služba (3.000, - Kč bez DPH). Modul je možné objednať prostredníctvom systému HelpDesk.
- 24.9.2009 – pripravili sme pre vás novú sadu 4 ikoniek pre platobné metódy. Sada obsahuje ikony pre GE Money, HomeCredit a PayPal. Obrázky nájdete v adresári "Foto / Payment / Nove".
- 23.9.2009 – Internetový spotrebiteľský úver GE Money (nová funkcionalita): ďalšie možnosť platby pre vašich zákazníkov. Úver na tovar v hodnote od 3000 do 75 000 Kč bez nutnosti predkladať potvrdenie o príjme. Stačí, keď aspoň 10% z ceny tovaru zaplatí zákazník v hotovosti, zvyšok potom v určených splátkach. Pre sprevádzkovanie služby je potrebné uzavrieť so spoločnosťou GE Money zmluvu. Po podpísaní zmluvy dostanete Číslo obchodného miesta, ktoré vložíte do administrácie e-shopu ( "Administrácia -> Nastavenie systému -> Nastavenia modulov -> Platba -> Úvery GE Money Multiservis -> Číslo obchodného miesta") a zapnete novú platobnú metódu. Implementácia tohto modulu je platená služba (3.000, - Kč bez DPH). Modul je možné objednať prostredníctvom systému HelpDesk.
- 22.9.2009 – administrácia definície počtu zobrazovaných miest v e-shope (nová funkcionalita): v administrácii e-shopu: "Nastavenie systému -> Nastavenia modulov -> Nastavenie meny" si teraz môžete nastaviť, na koľko desatinných miest chcete zobrazovať ceny tovarov vo vašom obchode. Túto možnosť uvítajú tí, ktorí predávajú napríklad tovar za halierové položky.
- 21.9.2009 – možnosť vloženia vlastných ikoniek (nová funkcionalita): pre zvýraznenie akčného, odporúčaného a nového tovaru. Vlastné obrázky stačí vložiť (po pripojení cez FTP protokol) do adresára / Files / flags. Ak systém zistí, že je tento adresár prázdny, bude zobrazovať ikonky existujúce. Nezabudnite, aby mali obrázky správnu veľkosť a neboli dátovo príliš veľké. Podporované formáty sú. jpg, .gif a .png.
- 18.9.2009 – administrácia umiestnenia modulov v detaile tovaru (nová funkcionalita): administrátor môže teraz zvoliť, kde sa majú zobrazovať moduly Súvisiaci, Alternatívny a Súčasne nakupovaný tovar a modul Textová inzercia pri zobrazení detailu tovaru. V administrácii e-shopu: "Nastavenie systému -> Nastavenia vzhľadu -> Rozmiestnenie boxov v detaile" nájdete preddefinované kombinácie, zmena sa vykonáva kliknutím na požadovanú verziu a uložením.
- 17.9.2009 – Súčasne nakupovaný tovar (nová funkcionalita): sprevádzkovaný nový modul v detaile tovaru. Modul zobrazuje položky, ktoré boli s konkrétnym tovarom najčastejšie kupované. Počet zobrazovaných položiek sa nastavuje v administrácii e-shopu: "Nastavenie systému -> Produkt -> Súčasne kupovaný tovar".
- 15.9.2009 – administrácia zákazníkov: upravené záložky Adresa a Kontaktné údaje (zrušené tlačidla Nová adresa a Nový kontakt).
- 14.9.2009 – editácia osobných údajov: osobné údaje (prihlasovacie meno a heslo používateľa) sa teraz zobrazujú priamo na stránke editácie údajov užívateľa (predtým po kliku na odkaz). Tiež bol upravený spôsob zmeny hesla (pôvodné heslo, nové heslo a potvrdenie hesla).
- 11.9.2009 – príznak nového tovaru v katalógovom zobrazení produktov nahradený slovenským výrazom "nové" (pôvodne new).
- 10.9.2009 – potvrdenie objednávky: teraz môžete predmet mailu potvrdenia objednávky doplniť o číslo konkrétnej objednávky. Nastavenie sa vykonáva v administrácii e-shopu: "Nastavenie systému -> Nastavenia modulov -> Objednávka -> Oprava objednávky v administrácii -> Hlavička e-mailu". Do textu predmetu stačí doplniť premennú [#ord#].
- 9.9.2009 – rozšírenie zámkov u kategórií o príznak "Zobrazovať / Nezobrazovať danú kategóriu na e-shope".
- 8.9.2009 – úprava importného súboru (XML feed) s tovarom: pribudli ďalšie elementy, ktorými môžete určovať poradie tovaru v katalógu a vo výpise akčného, nového a odporúčaného tovaru. Ďalej je možné určiť poradie najpredávanejšieho tovaru v kategórii a na celom e-shope.
- 7.9.2009 – registrácia do porovnávača tovarov: na želanie zákazníkov si môžete zakúpiť lacnejší variant tejto služby a to za zvýhodnenú cenu. Služba neobsahuje ručnú registráciu a overenie správneho zobrazovanie dát vo vyhľadávačoch, obsahuje iba sprevádzkovanie softvérového modulu pre generovanie XML dát. Samotnú registráciu je teda potrebné zabezpečiť si vlastnými silami.
- 4.9.2009 – úprava importného súboru (XML feed) so skladovou dostupnosťou: úprava korešponduje s úpravou skladovej dostupnosti a jej zmenami z obyčajného textu na číselník skladovej dostupnosti. V súbore pribudli dva nové elementy: <sDostupnostNazev> a <sDostupnostPopis>. Prvý z elementov definuje text, ktorý sa bude na e-shope zobrazovať v detaile tovaru. Druhý element označuje popis určený len pre interné potreby administrátora e-shopu. Pôvodný element <sDostupnost> sa stal kódom skladovej dostupnosti. Zároveň bol s touto zmenou upravený aj feed tovaru, ktorý bol doplnený o rovnaké dva elementy. Všetky zmeny boli navrhnuté tak, aby žiadnym spôsobom neovplyvnili existujúce dáta na e-shope.
- 2.9.2009 – uzamykania položiek, tzv. Zámky: pre tých, ktorí importujú svoje tovary z XML zdrojov sme pripravili špeciálnu funkcionalitu. Tá spočíva v tom, že si u kategórií a položiek tovaru môžete sami určovať, ktoré informácie budete importovať a ktoré si budete tvoriť prípadne upravovať sami, bez toho by vám tieto informácie nasledujúci pravidelný import dát prepísal. Viac informácií nájdete v manuáli aplikácie.
- 2.9.2009 – číselník skladovej dostupnosti: skladovú dostupnosť v administrácii je teraz možné vkladať k tovaru pomocou číselníka. Naplnenie a editácia číselníka sa vykonáva v administrácii v: Obsahová časť -> Číselník skladovej dostupnosti. Kvôli spätnej kompatibilite s už prevádzkovanými obchodmi sme pripravili a aplikovali špeciálny skript, ktorý z textových položiek dostupnosti sám zostaví číselník a priradí dostupnosti ku kartám tovaru. V samotnom číselníku je možné vykonávať rôzne iné akcie: zakazovať - zobrazovať tovar danej dostupnosti na e-shope, zvoliť, či je možné tovar danej dostupnosti vložiť do košíka atď. K dispozícii je aj funkcia, ktorá vám umožní hromadne zmeniť dostupnosti. Viac informácií nájdete v manuáli aplikácie.
- 2.9.2009 – kompatibilita s Google Chrome: vykonaná kontrola, prípadne úprava HTML pre bezchybné zobrazovanie stránok v prehliadači Google Chrome. Kompatibilná s týmto prehliadačom je aj administrácia FastCentriku.
- 2.9.2009 – predvolené zoradenie v kategórii: v administrácii e-shopu si môžete sami zvoliť predvolené triedenie tovaru v katalógu. Zvoliť je možné medzi východzím, podľa kódu, podľa názvu a podľa ceny.
August 2009
- 7.8.2009 – administrácia objednávok (nová funkcionalita): teraz možno v objednávkach vyhľadávať aj podľa názvu firmy, mena a priezviska zákazníka aj jeho e-mailovej adresy. Prehľadajú sú tiež platobné i dodacie údaje. Pri vyhľadávaní sa berú do úvahy všetky kritériá, teda zákazník, dátum a stav objednávky.
- 7.8.2009 – registrovaní versus neregistrovaní zákazníci: vykonali sme niekoľko dôležitých zmien v tejto oblasti.
- 6.8.2009 – registrácia zákazníka - captcha (nová funkcionalita): pri registrácii zákazníka je teraz potrebné opísať z kontrolného obrázku vygenerovaný text (tzv. captcha). Dôvodom zmeny je ochrana proti robotom.
- 5.8.2009 – Heuréka - Overené zákazníkmi (nová funkcionalita): pridaná služba Heuréka, ktorá zabezpečí nezávislé hodnotenie obchodov len od reálnych zákazníkov. Čo je potrebné urobiť pre sprevádzkovanie? Zaregistrovať sa na stránkach Heureka.cz. Po registrácii obdržíte vygenerovaný unikátny kód, ktorý vložíte do administrácie Vášho e-shopu do "Nastavenie systému -> Nastavenie modulov -> Objednávka -> Heuréka - overené zákazníkmi". Registrácia aj používanie služby na FastCentriku je zadarmo.
- 4.8.2009 – platba kartou mBank (mPeníze) (nová funkcionalita): nová platobná metóda v ponuke FastCentriku. Systém mPeníze prevádzkuje mBank, člen skupiny Commerzbank. Implementácia tohto nového platobného kanála je platená služba (3.500, - Kč bez DPH). Modul je možné objednať prostredníctvom systému HelpDesk. Zároveň sme pre Vás pripravili nové ikonky tejto platobnej metódy. Obrázky sme umiestnili do adresára "Foto / Payment / Nove".
- 3.8.2009 – administrácia objednávok: do prehľadu objednávok bol doplnený údaj o mene, v ktorej bola objednávka prijatá.
Júl 2009
- 30.7.2009 – posielanie e-mailu pri zmene stavu objednávky (nová funkcionalita): pri uzavretí objednávky (status vybavené) môžete svojich klientov o tomto stave informovať prostredníctvom e-mailu. Služba sa spúšťa v administrácii e-shopu: "Nastavenie systému -> Nastavenie modulov -> Objednávka -> Úprava objednávok v administrácii". Máte možnosť zapnúť (vypnúť) službu, nastaviť text Hlavičky e-mailu a Telo e-mailu.
- 29.7.2009 – cenotvorba a zvýraznenie ceny: administrátor e-shopu má teraz možnosť si nastaviť pre zobrazovanie cien v detaile tovaru grafické zvýraznenie Ceny bez DPH alebo Ceny s DPH (za predpokladu, že má nastavené zobrazovanie oboch týchto cien). Voľbu nájdete v "Nastavenie systému -> Nastavenie modulov -> Základné nastavenie".
- 28.7.2009 – import skladovej dostupnosti z Pohody: v importnom programe sme doplnili možnosť definície skladovej dostupnosti podľa počtu položiek tovaru na sklade. Je možné zvoliť si text pre nulový aj pozitívny počet položiek.
- 27. 7. 2009 – duálne ceny: teraz si môžete zapnúť zobrazovanie duálnych cien (Sk a napr. Euro). Nastavenia nájdete v administrácii e-shopu: Nastavenie systému -> Nastavenie modulov -> Všeobecné -> Duálne ceny. Nastaviť sa dá: Aktivácia zobrazenia, Koeficient prepočtu meny, Skratka meny, Kam písať menu pri cene (za alebo pred cenu) a Počet desatinných miest.
- 24. 7. 2009 – nové zástupné obrázky: zástupný obrázok sa generuje v prípade, že administrátor e-shopu ku karte tovaru nevloží z akéhokoľvek dôvodu originálny obrázok. Pripravili sme pre Vás dva nové obrázky s motívom fotoaparátu (s prečiarknutím a bez prečiarknutia). Obrázky boli navrhnuté s tým, aby graficky ladili s rôznymi grafickými motívmi e-shopu. Obrázky sú bez textu, ktorý v niektorých prípadoch mohol rušiť vizuálny vzhľad e-shopu. Obrázky sú nakopírované do adresára Foto (notfound_1.jpg a notfound_2.jpg).
- 23. 7. 2009 – úprava v katalógovom zobrazení tovaru: ak nie je vyplnená položka Dostupnosť, nezobrazuje sa táto položka vo výpise vôbec.
- 22. 7. 2009 – sada importných XML súborov rozšírená o ďalší súbor: Skladovú dostupnosť (nová funkcionalita). Ak sa často mení na e-shope skladová dostupnosť, nemusíte teraz vždy importovať celý súbor s tovarom, ale stačí nahrať iba tento. Importná XML skladovej dostupnosti obsahuje aj element, ktorým je možné tovar zo zobrazovania na e-shope vypnúť. Ak chcete iba aktualizovať dostupnosť alebo vypnúť tovar, nezabudnite tento súbor vždy naimportovať až po importe tovaru.
- 21. 7. 2009 – úprava katalógového zobrazovania produktov: na žiadosť našich používateľov sme zmenili spôsob zobrazovania v katalógu z jednostĺpcového na dvojstĺpcový.
- 21. 7. 2009 – úprava spôsobu zobrazovania cien a ich popiskov.
- 20. 7. 2009 – úprava refereru v module objednávky: v prehľade objednávok (stĺpec "odkiaľ prišli") je teraz zobrazovaný len názov webu, z ktorého návštevník prišiel. Po kliknutí na odkaz sa administrátor presunie na URL adresu, z ktorej klient naozaj prišiel (vrátane slova, ktoré zadal do políčka pre vyhľadávanie).
- 14. 7. 2009 – úprava v module Užívateľské práva v administrácii: pri udeľovaní práv ďalšiemu užívateľovi musel administrátor poznať alebo prepísať heslo editovaného užívateľa. Teraz je možné nastaviť administrátorom len práva k jednotlivým modulom bez nutnej znalosti používateľského hesla.
- 10. 7. 2009 – entity v HTML kóde: na želanie zákazníkov sme upravili princíp generovania entít do HTML kódu. Hoci sa používanie entít odporúča, môže v niektorých prípadoch (napr. kontrola SEO pri použití služby SEO servis) čítanie HTML kódu sťažovať. Diakritika sa teraz zobrazuje bez entít, pri generovaní niektorých znakov (< ,>, ' a pod.) použitie entít zostalo zachované.
- 9.7.2009 – ikonky platobných metód: doplnené ďalšie dve ikonky platobných metód (bankový prevod, DPD) do adresára "Foto / Payment / Nove".
- 8.7.2009 – úprava validity kódu: v prípade používania znaku "/" v názve tovaru dochádzalo pri validácii kódu k chybe.
- 7.7.2009 – nákup z katalógu výrobkov: v prípade, že sú k tovaru priradené voliteľné parametre (napr. farba, veľkosť, atď), je pred vložením tovaru do košíka zákazníkovi ponúknutý vo vyskakovacom okne výber týchto parametrov. Odpadá takto povinnosť nakupovať výrobky z detailu tovaru.
- 3.7.2009 – katalóg výrobkov: opravená chyba triedenia tovaru podľa parametrov.
- 2.7.2009 – detail výrobku: pre lepšiu orientáciu zákazníka bolo prehodený poradie zobrazovania bežnej ceny a predajnej.
- 1.7.2009 – úprava administrácie tovaru: úprava spočíva v zmene vyhľadávanie na fulltextové.
Jún 2009
- 30.6.2009 – zmena textov v potvrdzujúcich tlačidlách pri registrácii užívateľa ("Prideliť súhlas a registrovať") a odoslanie objednávky neregistrovaného užívateľa ("Prideliť súhlas a dokončiť objednávku").
- 29.6.2009 – potvrdenie objednávky: do objednávky (tlačová podoba objednávky, HTML príloha potvrdzovacej správy) boli doplnené dva údaje: telefón a e-mail zákazníka.
- 26.6.2009 – pripravili sme pre vás novú sadu 10 ikoniek pre platobné metódy vrátane sprevádzkovaných platieb eKonto a PaySec. Sada obsahuje tiež ikony pre pripravované platby platobnými kartami. Obrázky nájdete v adresári "Foto/Payment/Nove".
- 25.6.2009 – platobná brána PaySec (nová funkcionalita): podpora platobnej metódy ČSOB a Poštovní spořitelny - údaje, získané z banky doplňte do administrácie: "Nastavenie systému -> Nastavenie modulov -> Platba -> Platobná brána PaySec". Ďalej máte možnosť vyplniť "Potvrdzovací text o prijatí platby bankou" a "Potvrdzovací text o odmietnutí platby bankou". Pre správnu funkcionalitu je nutné tieto metódy priradiť k jednotlivým platbám v administrácii: "Nastavenie systému -> Spôsob platby -> Platobné karty".
- 24.6.2009 – platobná brána eKonto (nová funkcionalita): podpora platobnej metódy Raiffeisenbank - údaje, získané z banky doplňte do administrácie: "Nastavenie systému -> Nastavenie modulov -> Platba -> Platobná brána eKonto". Ďalej máte možnosť vyplniť "Potvrdzovací text o prijatí platby bankou", "Potvrdzovací text o odmietnutí platby bankou" a "Krátky popis objednávky" (popis transakcie vo výpisoch z účtu). Pre správnu funkcionalitu je nutné tieto metódy priradiť k jednotlivým platbám v administrácii: "Nastavenie systému -> Spôsob platby -> Platobné karty".
- 23.6.2009 – doplnená kontrola zadávania a zobrazovania cien v administrácii: v základnom nastavení modulov bol ošetrený stav, aby nebolo možné zadať kombináciu "Zadávať ceny s DPH" a "Zobrazovať ceny bez DPH".
- 22.6.2009 – oprava filtra na výrobcu: vo výsledku vyhľadávania chýbal filter na výrobcu.
- 19.6.2009 – podpora Web Slices pre prehliadač Internet Explorer verzie 8 (nová funkcionalita): sprevádzkovaná podpora tejto technológie. Interval občerstvovania údajov je nastavený na 60 minút.
- 18.6.2009 – rôzne zobrazenie cien v stĺpci Akčný tovar (nová funkcionalita): v administrácii e-shopu je teraz možné nastaviť, aké ceny sa majú zobrazovať pri Akčnom tovare. Nastavenia nájdete v "Nastavenie systému -> Nastavenie modulov -> Produkt -> Akčný tovar". Ak nastavíte položku "Zobrazovať len jednu cenu" na hodnotu "Nie", bude sa okrem predajnej ceny zobrazovať "Bežná cena" a "Ušetríte".
- 17.6.2009 – podpora pre Google Analytics (nová funkcionalita): pre overenie majiteľa stránok v Google Webmaster Tools je možné vygenerovanú HTML stránku vložiť cez FTP do adresára Files. GA stránku uvidia, ako by ste ju vložili do rootu aplikácie.
- 16.6.2009 – úprava správania sa košíka: pri nečinnosti užívateľa je obsah košíka po 20 minútach vymazaný, ak užívateľ na stránkach e-shopu počas tejto doby nevykonal žiadnu aktivitu.
- 15.6.2009 – Nový filter v katalógu tovaru (nová funkcionalita): výpis tovaru bol rozšírený o filtrovanie podľa príznakov Novinka, Odporúčame a Akčný tovar.
- 12.6.2009 – univerzálne importy z XML boli rozšírené o atribúty bVlozit, bOpravit a bKompletniXml s nasledujúcim významom: bVlozit = "1" znamená, že sa do e-shopu budú vkladať nové dáta (napr. neexistujúci tovar), teda Insert do databázy. bOpravit = "1" znamená, že sa budú editovať existujúce údaje (napr. ceny tovaru), teda Update databázy. bKompletniXml = "1" určuje, či sa bude vykonávať kompletný transport dát, teda napríklad tovar, ktorý nie je obsiahnutý v XML sa na e-shope vypne a do databázy sa nahrajú dáta presne v súlade so zdrojovým XML.
- 11.6.2009 – oprava chyby v detaile tovaru. V detaile tovaru sa nezobrazovala grafická ikonka s príznakom Novinka.
- 8.6.2009 – úprava cenníkov v administrácii: ak je zvolený predvolený cenník pre neregistrovaných alebo novo registrovaných, nedá sa zablokovať. A naopak, ak je cenník zablokovaný, nedá sa zvoliť ako Predvolený.
- 5.6.2009 – oprava grafiky v košíku pre neprihlásených zákazníkov: v prehliadači Firefox sa zle zobrazovali (zalamovali na druhý riadok) výkričníky, identifikátory povinných položiek vo fakturačných údajoch zákazníka.
- 4.6.2009 – Google Sitemaps (nová funkcionalita): ide o modul, ktorý automaticky generuje odkazy na detail výrobku, kategórie a články vo formáte XML. Google tieto údaje používa pre indexáciu vašich stránok. XML nájdete na adrese www.domena.cz / sitemap.xml
- 2.6.2009 – kompatibilita s IE8: kód aplikácie bol upravený pre korektné zobrazovanie v prehliadači Internet Explorer verzie 8. Ide o úpravy vo frontende aplikácie, ako aj o úpravy v administrácii e-shopu.
Máj 2009
- 29.5.2009 – úprava zobrazovania úrovní podkategórií v module Mapa stránok: na základe rozšírenia zobrazovania úrovní podkategórií bol upravený aj tento modul.
- 29.5.2009 – rozšírenie úrovne zobrazovanie kategórií a podkategórií (nová funkcionalita): v ľavom stĺpci sa zobrazujú kategórie a podkategórie, do 3. úrovne. Ďalšie úrovne sa zobrazujú v prostrednom stĺpci medzi popisom kategórie a modulom Najpredávanejší tovar v kategórii.
- 27.5.2009 – úprava zobrazovanie cien v detaile tovaru: boli zvýraznené ceny a hodnoty zliav.
- 26.5.2009 – filter výrobcov (nová funkcionalita): v administrácii e-shopu pribudla možnosť zvoliť si spôsob zobrazovania tohto filtra. Možnosti sú dve - jednoduchým výpisom všetkých výrobcov s checkboxom alebo vybraním výrobcu z comboboxu.
- 23.5.2009 – oprava chyby informačného zobrazovania cien v administrácii e-shopu. Táto chyba nemala žiaden vplyv na správne počítanie cien vo frontende e-shopu.
- 22.5.2009 – doplnenie univerzálneho importu XML do e-shopu o import parametrov tovaru, doplňujúcich obrázkov tovaru a zliav na výrobcu.
- 21.5.2009 – tlač faktúr a dodacích listov z administrácie e-shopu (nová funkcionalita): z editácie objednávky je možné teraz vytvoriť univerzálny doklad. Môže to byť faktúra, dodací list apod. Pred založením dokladu (knihy) si definujete jeho názov a číselný rad. Po definícii nie je možné nastavenie zmeniť, preto si pred vytvorením typu dokladu všetko prosím dôkladne premyslite.
- 21.5.2009 – zmena kontroly unikátnosti tovaru. Predtým musel byť unikátny Názov a Kód tovaru. Teraz je možné pre viac výrobkov použiť rovnaký Názov. Unikátny teda musí byť iba Kód tovaru.
- 20.5.2009 – úprava administrácie cien: pridané ďalšie informácie (zľavy na výrobcu, celkové zľavy v eurách, zľavy v percentách) a upravená logika zobrazovanie aktuálnych cien v závislosti na nastavení e-shopu.
- 18.5.2009 – zľava na výrobcu (nová funkcionalita): v administrácii e-shopu je teraz možné si určiť zľavu na tovar konkrétneho výrobcu. Taktiež je možné si u daného výrobcu nastaviť maximálnu možnú hranicu zľavy, za ktorú sa tovar môže predať po uplatnení všetkých ostatných zliav.
- 15.5.2009 – komfortné prepojenie s ekonomickým systémom Pohoda spoločnosti Stormware (nová funkcionalita): jednoduchá aplikácia pre obojsmerné prepojenie systémov Fastcentrik a Pohoda.
- 15.5.2009 – úprava nastavení globálnej zľavy (nová funkcionalita): v administrácii e-shopu je možné určiť, či sa má globálna zľava aplikovať aj na akčný tovar (tovar s príznakom akcie).
- 14.5.2009 – úprava cenníkov (cenových hladín) (nová funkcionalita). Teraz je možné pri každej cenovej hladine nastaviť platnosť cenníku (od-do). Po vypršaní platnosti cenníka je užívateľ zaradený do cenovej skupiny pre novo registrovaných.
- 12.5.2009 – úprava zobrazovanie položky "Vaša zľava" v detaile tovaru. Zľava sa zobrazuje iba v prípade, že je na karte tovaru vyplnená "Bežná cena" a je väčšia ako "Cena zadaná". Zľava sa zobrazuje v percentách a danej mene.
- 7.5.2009 – rozšírená ponuka možnosti zaradenia do slovenských internetových katalógov a porovnávačov cien.
Apríl 2009
- 28.4.2009 – v administrácii pribudol odkaz na stiahnutie aktuálnej verzie manuálu
- 24.4.2009 – opravené nesprávne zobrazovanie kalendára v administrácii textovej inzercie pre prehliadač Mozilla Firefox verzia 3.
- 17.4.2009 – opravená možnosť radenia tovarových noviniek na titulnej stránke obchodu podľa zadaných priorít v administrácii e-shopu.
Marec 2009
- 30.3.2009 – upravený proces objednávky neregistrovaných užívateľov. Pokiaľ si na e-shope objedná nezaregistrovaný zákazník, účet sa mu nevytvorí automaticky a ani sa mu neodosiela e-mail s týmito údajmi. Užívateľ nakupuje za ceny zo základného cenníka.
- 4.3.2009 – upravené zobrazovanie alternatívneho tovaru. Výpis tovaru má teraz rovnaký formát ako pri zobrazovaní nového a odporúčaného tovaru na úvodnej stránke
Február 2009
- 27.2.2009 – pridaný modul Triedenie podľa výrobcu. K katalógovom prehľade je možné tovar filtrovať podľa zvoleného výrobcu.
- 26.2.2009 – pridaný modul Výrobca. V administrácii je možné vyplniť kartu výrobcu a v administrácii tovaru priradiť tovar ku konkrétnemu výrobcovi.
- 24.2.2009 – oprava chyby výpočtu konverzií v Google Analytics.
- 18.2.2009 – doplnenie administrácie spôsobu platieb o číselník "Typ platby". Po novom je potrebné pri vkladaní novej platby priradiť ju aj k položke v číselníku. Táto úprava zabezpečuje synchronizáciu spôsobov platieb pri exporte objednávky do verzií ekonomického systému: Pohoda Jazz, Pohoda Standard, Pohoda Premium, Pohoda Komplet a Pohoda SQL.
- 11.2.2009 – Aktualizácie FCK editoru na verziu 2.6.3 Build 19836.
- 5.2.2009 – prihlásenie registrovaného zákazníka do e-shopu už nerozlišuje malé a veľké písmená (nie je Case Sensitive): zjednoduší to prihlasovanie menej skúseným nakupujúcim.
- 5.2.2009 – pridaný nový modul Prehľad objednávok zákazníka: prihlásený zákazník získava dokonalý prehľad o svojich objednávkach, vrátane ich stavov (vybavené, čiastočne vybavené, vybavuje sa, storno), ktoré ste si nastavili v administrácii.
- 4.2.2009 – úprava meta tagu robots a googlebot: neindexujú sa stránky na dočasných adresách pred ostrým spustením e-shopu (domena.scostry.cz).
- 3.2.2009 – opravená chyba pri automatickom generovaní meta tagu title pri zobrazení detailných obrázkov tovaru.
Január 2009
- 27.1.2009 – export a import dát do ERP Pohoda 2009.
- 27.1.2009 – všeobecný import tovaru vo formáte XML (do XML sa dá exportovať z MS Excelu).
- 27.1.2009 – všeobecný export zákazníkov a objednávok vo formáte XML.
- 27.1.2009 – úprava otvárania odkazov do nového okna pri textovej inzercii.
- 22.1.2009 – oprava príznaku Najpredávanejšie v obchode (prehodené príznaky).
- 20.1.2009 – oprava administrácie kategórií (už nie je možné uložiť kategóriu s prázdnym názvom).
- 9.1.2009 – úprava formátu zobrazovania doplnkových obrázkov k tovaru.
- 7.1.2009 – slovenská verzia e-shopu a administrácie.
- 7.1.2009 – doplnenie duálneho zobrazovania cien na slovenskej verzii.