Internetová reklama, kde sa platí za preklik.
PPC
- Pojem pochádza z anglického Pay per Click.
- Platí sa len za reálne privedených klientov.
- Neplatí sa ani za počty zobrazení (PPV), ani za reklamu, na ktorú nikto neklikol (PPT).
Ako fungujú systémy PPC
- Základom PPC reklamy je aukčný systém, ktorý prihliada ku kvalite inzerátov a histórii kampaní.
- Dobre vytvorený inzerát prinúti viac ľudí, aby naň klikli. To znižuje cenu za preklik. V praxi to znamená, že správne vedená PPC kampaň dokáže za rovnaké peniaze prieviesť dvojnásobok návštevníkov.
Tri najdôležitejšie PPC systémy v ČR:
Všetky systémy sa návzájom veľmi odlišujú, preto sa pre každý projekt hodí iný systém.
Výhody reklamy PPC
- meratelnosť výsledkov – PPC reklama umožňuje presne spočítať návratnosť investíc, viete, kedy sa vám ešte oplatí
- vysoká účinnosť – s rovnakým rozpočtom PPC reklama privádza viac návštevníkov ako iné typy reklamy
- vynikajúce cielenie - návštevníci sa často premenia na platiacich zákazníkov (vyšší konverzný pomer)
- flexibilita – PPC reklama umožňuje okamžite reagovať na sezónne výkyvy v dopyte
Formáty PPC
- Ide o krátke textové inzeráty orientované na výkon, ktoré sa zobrazujú vo vyhľadávačoch.
- Hojne sa využíva aj bannerová reklama. Tá sa zobrazuje na cudzích weboch formou kontextovej reklamy.
- Na princípe PPC funguje aj remarketing, ktorý umožňuje cieliť reklamu na užívateľov, ktorí web naštívili a opustili.