Najčastejšie druhy zliav
Vernostný systém zliav - tento druh zliav je zameraný na získavanie stálych zákazníkov, ktorí sa budú na
e-shop pravidelne vracať. Vďaka opakovaným nákupom, zákazník získava zľavy a existuje tak menšie riziko, že prejde ku konkurencii.
Množstevné zľavy - motivujú zákazníkov k nakúpenie väčšieho množstva kusov jedného produktu. Tieto zľavy samozrejme nemožno vhodne implementovať na všetky druhy tovaru. Avšak ak e-shop predáva tovar, ktorý je obvyklé kupovať vo väčšom množstve, môže sa tento druh zľavy stať výborným motivačným prvkom. Zákazník ušetrí a obchodník predá väčšie množstvo výrobkov.
Objemové zľavy - motivujú k impulzívnym nákupom. Fungujú na princípe poskytnutie zľavy od určitej minutej sumy. Ak teda zákazník utratia napríklad 899 Kč získa zľavu 100 Kč. Zákazníci preto často nakúpi aj tovar, ktorý nemali pôvodne v úmysle zakúpiť len preto, aby presiahli hranicu nutnú na priznanie zľavy.