Späť na blog

Prečo názvy Google Ads kampaní padajú do (organic) a (not set) v Google Analytics 4 (GA4) a ako to vyriešiť?

2.9.2024 14:13:54
Možno ste si to tiež všimli. Bežia vám PPC kampane, pravidelne sa o ne staráte a optimalizujete ich. Potom vám určite nemohlo uniknúť, že od 26. 6. 2024 začali v Google Analytics 4 (GA4) padať názvy vašich Google Ads kampaní do nič nehovoriacich hodnôt (organic) a (not set).
Všimnete si to v Google Analytics 4 pri zdroji: „google / cpc“. Navyše z hľadiska návštevnosti ide o značný počet kampaní z Google Ads s týmito hodnotami, preto by ste mali čo najskôr vyriešiť tento problém, aby ste nemali príliš veľkú dieru v dátach.

Kde v Google Analytics 4 (GA4) nájdete názvy kampaní (relácie)?

GA4 „Akvizícia návštevnosti“. Ak ešte nie, tak vás hneď navedem, kde ho nájdete.

Prihláste sa do vašich Google Analytics 4 a potom vľavo v menu prejdite na: „Životný cyklus“ – „Akvizícia“ – „Akvizícia návštevnosti“ a v tomto najobľúbenejšom reporte si vyfiltrujete v dimenzii: „Relácie – zdroj / médium“ iba: „google / cpc“ a k nemu si vyberiete sekundárnu dimenziu: „Kampaň – relácie“.

Ak ste postupovali správne, tak si zrejme tiež hneď všimnete, že sa vás tento problém týka tiež. Väčšina kampaní z Google Ads (v GA4 ich vidíte pod: „google / cpc“) vám bude padať do (organic) a (not set). Viď nižšie uvedený screenshot z Google Analytics 4:
Zdroj: Google Analytics 4

 

Vytvorte si vlastný e-shop

A teraz sa dostávame k hlavnej príčine, prečo v GA4 začali padať názvy Google Ads kampaní do (organic) a (not set)?

V Google Analytics 4 vám do (organic) a (not set) začali padať názvy Google Ads kampaní u používateľov, ktorí nedali súhlas v Consent lište – najmä pre ad_user_data (čiže tu majú zamietavú hodnotu: „denied“) alebo keď majú používatelia vo svojom Google účte zakázanú personalizáciu reklám. Ide teda o tzv. „neconsentovanú“ návštevnosť.

Prečo je vhodné sledovať výkonnosť PPC kampaní aj v Google Analytics 4 (GA4)?

V Google Ads síce stále vidíte názvy PPC kampaní, ale je určite vhodné vyhodnocovať výkonnosť PPC kampaní aj z pohľadu webovej analytiky Google Analytics 4 (GA4).
Vďaka dátam z GA4 môžete privedených používateľov z PPC kampaní dávať do kontekstu s ich správaním na webe. Môžete na to využiť celý rad ďalších veľmi zaujímavých metrík.
Pre príklad uvediem len niektoré z nich:

  • „mieru zapojenia“,

  • „priemerný čas zapojenia na reláciu“,

  • „kľúčové udalosti“ (ktoré sa mimochodom predtým volali „konverzie“, ale Google po mnohých a mnohých rokoch zmenil ich názov),

  • „atribučné modely“,

  • a pod.

Ak sa vám o PPC kampane stará starostlivý a poctivý PPC špecialista, mal by pravidelne pracovať aj s dátami v Google Analytics 4 (GA4) a dávať ich do kontextu aj súvislostí.

Jednoduchý návod pre laikov, čo urobiť pre to, aby sa vám opäť začali zobrazovať názvy PPC kampaní Google Ads aj v Google Analytics 4 (GA4) nájdete na blogu webového analytika a PPC špecialistu – Zbyňka Hyráka, kde uvádza aj viac podrobností k tomuto problému.


Autor: Zbyněk Hyrák

Som webový analytik a PPC špecialista. Mojím cieľom je šíriť povedomie o príležitostiach v Google Analytics 4 a v PPC kampaniach, o ktorých sa moc nevie, alebo sa na ne často zabúda pri správe a optimalizácii kampaní. Upozorňujem tiež často na nepoctivosti a levárny v marketingu, najmä v PPC kampaniach. V článku vychádzam z mnohoročných skúseností, ktoré uplatňujem už od roku 2008 a ktoré odporúčam aj svojim klientom.
 

FastCENTRIK

Připravujeme Demo