A teraz sa dostávame k hlavnej príčine, prečo v GA4 začali padať názvy Google Ads kampaní do (organic) a (not set)?
V Google Analytics 4 vám do (organic) a (not set) začali padať názvy Google Ads kampaní u používateľov, ktorí nedali súhlas v Consent lište – najmä pre ad_user_data (čiže tu majú zamietavú hodnotu: „denied“) alebo keď majú používatelia vo svojom Google účte zakázanú personalizáciu reklám. Ide teda o tzv. „neconsentovanú“ návštevnosť.
Prečo je vhodné sledovať výkonnosť PPC kampaní aj v Google Analytics 4 (GA4)?
V Google Ads síce stále vidíte názvy PPC kampaní, ale je určite vhodné vyhodnocovať výkonnosť PPC kampaní aj z pohľadu webovej analytiky Google Analytics 4 (GA4).
Vďaka dátam z GA4 môžete privedených používateľov z PPC kampaní dávať do kontekstu s ich správaním na webe. Môžete na to využiť celý rad ďalších veľmi zaujímavých metrík.
Pre príklad uvediem len niektoré z nich:
-
„mieru zapojenia“,
-
„priemerný čas zapojenia na reláciu“,
-
„kľúčové udalosti“ (ktoré sa mimochodom predtým volali „konverzie“, ale Google po mnohých a mnohých rokoch zmenil ich názov),
-
„atribučné modely“,
-
a pod.
Ak sa vám o PPC kampane stará starostlivý a poctivý PPC špecialista, mal by pravidelne pracovať aj s dátami v Google Analytics 4 (GA4) a dávať ich do kontextu aj súvislostí.
Jednoduchý návod pre laikov, čo urobiť pre to, aby sa vám opäť začali zobrazovať názvy PPC kampaní Google Ads aj v Google Analytics 4 (GA4) nájdete na blogu webového analytika a PPC špecialistu – Zbyňka Hyráka, kde uvádza aj viac podrobností k tomuto problému.

Autor: Zbyněk Hyrák
Som webový analytik a PPC špecialista. Mojím cieľom je šíriť povedomie o príležitostiach v Google Analytics 4 a v PPC kampaniach, o ktorých sa moc nevie, alebo sa na ne často zabúda pri správe a optimalizácii kampaní. Upozorňujem tiež často na nepoctivosti a levárny v marketingu, najmä v PPC kampaniach. V článku vychádzam z mnohoročných skúseností, ktoré uplatňujem už od roku 2008 a ktoré odporúčam aj svojim klientom.