Nástroj priameho marketingu umožňujúci cielené rozosielanie komerčných aj nekomerčných správ na presne určený zoznam e-mailových adries.
E-mail marketing
- Na odoslanie komerčného zdelenia musí mať daná spoločnosť súhlas príjemcu. Pokiaľ sa užívateľ prihlasuje na odber napr. newsletteru, je jeho prihlásenie potvrdené buď priamo zadaním e-mailovej adresy do príslušného poľa, alebo musí schváliť ešte prichádzajúci registračný mail, čím súhlasí so zavedením svojho e-mailu do konkrétnej databázi adries. Jednoduché potrdenie označujeme ako Single Opt-in, potvrdenie e-mailom sa nazýva Double Opt-in.
- Táto forma marketingu je vysoko efektívna, nízkonákladová, jednoducho testovateľná a merateľná.
- Mailingové kampane je možné dobre vyhodnotiť. Podiel doručených a otvorených e-mailov v kampani sa hodnotí pomocou veličiny Open Rate.
- Kvalitné mailingové kampane pomáhajú budovať brand.
Typy e-mailov v oblasti e-mailového marketingu: