Marketing, ktorého aktivity prebiehajú prostredníctvom elektronických zariadení (okrem rozhlasu a televízie).
E-marketing
- Označuje sa tiež ako elektronický alebo virálny marketing.
- Zahŕňa internetový marketing, mobilný marketing (mobilné telefóny a PDA), position marketing(GPS, auto-navigácie), on-line televízia.
- E-marketing a klasický marketing sa prelínajú a do budúcnosti zrejme úplne splynú.
- E-marketing môže byť efektívny len pri veľmi dobrej znalosti technológií, postupov a technologických principov. Internetový marketér sa neustále venuje vedomostnému rozvoju, sleduje aktuálne trendy a relevantné informačné zdroje.
- Na komplexné e-marketingové stratégie sa špecializujú predovšetkým veľké internetové agentúry.
- Na princípy e-marketingu nezabúdajú ani tvorcovia e-shopov, ktorí množstvo moderných technológií integrujú priamo do e-shopových riešení.
- Neoplatí sa plánovať presne podiel konkrétnych marketingových aktivít na celkovej marketingovej koncepcii, skôr sa odporúča vytýčiť si stratégiu rámcovo a jej jednotlivé časti riešiť pružne podľa aktuálnej situácie.