Späť na slovník

Optimalizácia pre vyhľadávače

Technika, vďaka ktorej je možné s minimálnymi nákladmi získať vysokú a pritom dobre cielenú návštevnosť.

Optimalizácia pre vyhľadávače

  • Označuje sa tiež ako SEO, skratka pochádza z anglického Search Engine Optimization.
  • Zaradzuje sa medzi hlavné nástroje, ktoré zaisťujú dostatočnú viditeľnosť webu, e-shopu.
  • Nejedná sa o reklamu ako takú, SEO umožňuje zachytenie tých zákazníkov, ktorí majú o daný produkt záujem a aktívne ho vo vyhľadávačoch hľadajú.
  • Vyvarujte sa podvodných praktík, ktorými je napr. napojenie na link farmy, Black Hat SEO, alebo cloaking. Stránky, u ktorých sa použitie týchto techník preukáže, sú penalizované tak, že sa neobjevujú vo výsledkoch hľadaní.

Optimalizácia sa delí na dve časti:

  1. On-page faktory - údaje, ktoré sa nachádzajú na samotnom optimalizovanom webe, tj. texty, vhodné kľúčové slová, štruktúra webu, alternatívne texty k obrázkom apod.
  2. Off-page faktory - spracovávané údaje sa vyskytujú mimo optimalizovaný web, jedná sa napr. o spätné odkazy, PageRank. Význam off-page faktorov neustále rastie, a tak je stále dôležitejšie venovať sa linkbuildingu.

 

FastCENTRIK

Připravujeme Demo