Technika, vďaka ktorej je možné s minimálnymi nákladmi získať vysokú a pritom dobre cielenú návštevnosť.
Optimalizácia pre vyhľadávače
- Označuje sa tiež ako SEO, skratka pochádza z anglického Search Engine Optimization.
- Zaradzuje sa medzi hlavné nástroje, ktoré zaisťujú dostatočnú viditeľnosť webu, e-shopu.
- Nejedná sa o reklamu ako takú, SEO umožňuje zachytenie tých zákazníkov, ktorí majú o daný produkt záujem a aktívne ho vo vyhľadávačoch hľadajú.
- Vyvarujte sa podvodných praktík, ktorými je napr. napojenie na link farmy, Black Hat SEO, alebo cloaking. Stránky, u ktorých sa použitie týchto techník preukáže, sú penalizované tak, že sa neobjevujú vo výsledkoch hľadaní.
Optimalizácia sa delí na dve časti:
- On-page faktory - údaje, ktoré sa nachádzajú na samotnom optimalizovanom webe, tj. texty, vhodné kľúčové slová, štruktúra webu, alternatívne texty k obrázkom apod.
- Off-page faktory - spracovávané údaje sa vyskytujú mimo optimalizovaný web, jedná sa napr. o spätné odkazy, PageRank. Význam off-page faktorov neustále rastie, a tak je stále dôležitejšie venovať sa linkbuildingu.