Google Analytics 4 je nová verzia obľúbeného a bezplatného nástroja na analýzu webu od spoločnosti Google. Od 1. júla 2023 spoločnosť Google prestala podporovať staršiu verziu Universal Analytics a teraz sa naplno presúvame do nových a nie celkom preskúmaných vôd GA4. Poďme sa pozrieť na to, ako na to.
Webová analytika pre e-shopy
Základom správnych rozhodnutí je znalosť správnych informácií. To platí v živote aj v podnikaní. Ak chcete robiť správne rozhodnutia a rozvíjať svoje podnikanie v oblasti elektronického obchodu, potrebujete webovú analytiku, ktorá vám poskytne potrebné údaje o výkonnosti vášho internetového obchodu a pomôže vám vyhodnotiť minulé rozhodnutia a naplánovať budúce kroky. Väčšina e-shopov používa službu Google Analytics.
Ako nastaviť službu Google Analytics 4?
V prvom bode popíšeme, ako túto službu spustiť úplne od 0. To znamená, ak ste doteraz pre svoje webové stránky nepoužívali žiadnu službu Google Analytics. Do služby sa jednoducho prihlásite prostredníctvom tohto odkazu: https://analytics.google.com/
Ak nepoužívate službu gmail alebo inú službu Google, zobrazí sa výzva na vytvorenie nového konta Google. Ak ho už máte, môžete sa automaticky prihlásiť pomocou tohto účtu (odporúčame vždy sa prihlásiť pomocou existujúceho účtu Google, aby sa uľahčilo prepojenie služieb).
ℹ️ Vedeli ste to?
👉Od 1. júla 2023 budete mať naďalej prístup k svojim údajom v službe Universal Analytics.
👉Historické údaje budú k dispozícii do 1. júla 2024.
👉Nebudú pridané žiadne nové údaje.
👉Takže vaše publiká už nebudú pridávať používateľov a produkty, ktoré ste prepojili s Universal Analytics, prestanú dostávať údaje.
Kroky nastavenia služby
1. Po vytvorení služby sa dostanete do rozhrania GA4, kde musíte vyplniť základné informácie o službe a vašej spoločnosti. Dbajte najmä na výber správneho časového pásma a meny.
2. V ďalšom kroku vytvoríte dátový tok. Tu musíte vybrať platformu, pre ktorú službu nastavujete (najčastejšie web).
3. V nastaveniach streamu musíte zadať adresu URL svojej stránky a vyplniť názov streamu. Odporúčame, aby ste stream pomenovali podľa vašej lokality. Potom už len kliknite na tlačidlo "Vytvoriť stream".
4. Po vytvorení dátového toku sa zobrazia pokyny na implementáciu značky.
Tu sa dostávame k náročnejšiemu nastaveniu, ak nemáte vytvorenú stránku v službe FastCentric, budete potrebovať svojho webmastera, aby nastavil vašu značku.
Pre FastCentrik je implementácia značky veľmi jednoduchá. Stačí získať ID merania, ktoré sa zobrazí po opustení "pokynov na nastavenie".
Toto ID jednoducho skopírujete a vložíte do webovej stránky. Stačí sa prihlásiť do administrácie FastCentrik, prejsť do nastavení a vybrať aplikácie tretích strán.
Nájdite nastavenia Google v aplikácii tretej strany.
Tu stačí vybrať pole Google Analytics 4 a pridať ID merania. Nezabudnite všetko správne uložiť!
Prechod z Google Analytics Universal na Google Analytics 4
Ak ste v minulosti používali službu Google Analytics Universal, nemusíte vytvárať novú službu Google Analytics 4, ale stačí sa prihlásiť do "starej" služby Universal Analytics a vytvoriť novú službu tam. Po prihlásení stačí prejsť do administrácie (ozubené koliesko vľavo dole), kde nájdete možnosť vytvoriť novú službu.
Poté následují stejné kroky jako v části článku výše “Kroky nastavení služby”
Další důležitá nastavení v GA4
V podrobnostiach o dátovom toku nájdete ďalšie dôležité nastavenia služby GA4.
-
Pri definovaní internej prevádzky je dôležité vylúčiť interné IP adresy, aby neskresľovali údaje.
Na druhej strane v poli "vytvoriť zoznam nežiaducich zdrojov" môžete vylúčiť všetky platobné brány. Čo sa hodí najmä pre e-shopy.
Ďalšia vec, ktorú odporúčame zmeniť, je dĺžka uchovávania údajov. Toto nastavenie nájdete v administrácii - nastavenia údajov - uchovávanie údajov. Tu prepnite dobu nastavenia z 2 mesiacov na 14.
A posledným bodom je prepojenie služieb. Ak používate služby ako Google Ads, Big Query atď., musíte ich prepojiť s GA4. Prepojenie opäť nájdete v administrácii v časti Pripojenia služieb.
Neviete, čo máte robiť? Zverte svoje merania do rúk odborníkov
Dúfame, že vám tento článok pomohol nastaviť novú službu GA4. Ak si však stále nie ste istí, neváhajte kontaktovať naše oddelenie online marketingu, kde vám radi pomôžeme s pripojením.