MojeID je služba, vďaka ktorej si zákazníci môžu zriadiť a centrálne spravovať svoju internetovú identitu s ňou sa potom môžu prihlasovať na webové stránky bez nutnosti registrácie.
mojeID
- mojeID si jednoducho nastavíte v administrácii FastCentriku pomocu cesty Nastavenie/Nastavenie nástrojov/Aplikácia 3. strán/sekcia Prihlásenie do e-shopu
- Pre aktiváciu možnosti prihlásenie do e-shopu cez užívateľský účet mojeID je potrebné v administrácii iba zaškrtnúť dve tlačidlá. Tlačidlo Povoliť prihlásenie do e-shopu pomocou mojeID a Povoliť vyplnenie údajov z mojeID v objednávke.
Ako prebieha spárovanie dát z mojeID - prihlasovanie
- Pokiaľ sa na e-shop zákazník prihlasuje cez mojeID prvý raz, dojde pri stlačení tlačidla Prihlásiť cez mojeID k presmerovaniu na stránky mojeID, kde sa musí prihlásiť ku svojmu účtu a odsúhlasiť údaje, ktoré potom budú prenesené na účet e-shopu.
- Po odsúhlasení bude zákazník presmerovaný späť na e-shop, kde je potrebné účet z mojeID spárovať s účtom na e-shopu, aby boli zobrazené všetky údaje.
- Pokiaľ je zákazník na e-shopu už registrovaná, potom sa len prihlási, v prípade neregistrovaného zákazníka je potrebné vytvoriť registráciu na e-shope. Nakoľko na e-shop nie je možné prepísať úplne všetky údaje, je potrebné vykonať prihlásenie (registráciu) aj tu, aby bli vyplnené všetky povinné údaje.
- Takýmto spôsobom sa obidva účty spárujú len jednorázovo pri prvm prihlásení, pri ďalšej návšteve funguje prihlásenie cez mojeID automaticky.
Ako prebieha spárovanie dát z mojeID - objednávka
- V treťom kroku objednávky je zobrazené tlačidlo Vyplniť údaje z mojeID. Stlačením tohto tlačidla v nákupnom košíku bude zákazník presmerovaný priamo na stránky mojeID, kde sa musí prihlásiť a odsúhlasiť údaje, ktoré sa majú preniesť.
- Po tomto kroku je zákazník presmerovaný späť na e-shop do košíka, kde už sú v objednávke vyplnené údaje z mojeID
- Prostredníctvom tohto tlačidla nedochádza k prihláseniu na e-shop, ale len k vypleniu niektorých údajov z mojeID do objednávky.